Falešné korelace, anglicky spurious correlations, jsou důležitější než by se mohlo zdát. Jejich relevance se projevuje především ve statistice a při komparaci dat. Při vytváření grafů a hodnocení výsledků experimentů nebo zkoumání je třeba porovnávat mezi sebou jen související informace. Příkladem těchto zdánlivých souvislostí jsou právě falešné...
PRO POKROČILÉ
Zajímavé informace, návody a rady pro pokročilé
Už dříve jsem psala o užitečném grafickém pomocníkovi, kterým je Canva.com. Přestože její placená verze nabízí nespočetně více možností, i v základním módu lze vytvořit reprezentativní tiskoviny, které dokáží splnit svůj účel.
Hledáte jednoduchý nástroj, který by vám umožnil snadno a rychle vytvořit firemní grafiku, různé prospekty nebo prezentace? Canva dokáže mnohem víc - upravíte v ní životopis, vytvoříte pozvánku na akci i blahopřání.
Jak správně citovat použité zdroje
Citování zdrojů se nevyhne nikdo, kdo píše vysokoškolskou práci. Vědět, jak správně vytvořit bibliografický údaj, se však hodí i jinde. Citace jsou totiž vyžadovány všude, kde je použita část cizího textu.
Toto téma je trošku z jiného soudku, nicméně myslím, že je velmi zajímavé. Přemýšleli jste někdy nad tím, zda je délka slov náhodná, nebo se řídí nějakými zákony? Či zda je distribuce slov v textu arbitrární, nebo je v tom vždy nějaký systém?
ČNK je důležitou součástí života lingvisty, který se zajímá o různorodost češtiny. V korpusech lze najít nejrůznější tvary slov a zjistit, která z nich jsou nejčastější, která zanikají, či jakými tendencemi je náš jazyk ovlivňován.
Je vhodné skloňovat v textech klíčová slova?
Možná jste si všimli, že stále panují debaty o tom, zda v textech skloňovat klíčová slova, či nikoliv. Chcete-li, aby texty působily přirozeně, je vhodnější používat KW v různých tvarech. A vyhledávače? Ty si s tím poradí.
Nástroje pro návrh klíčových slov
V tomto příspěvku se zaměříme na to, kde hledat vhodná klíčová slova pro tvorbu článků, především SEO copywritingu, aby konečný výsledek dosáhl požadovaného efektu.
Kvalitní popis produktů bez nadbytečných NEJ
Popisem prodáváte samotný produkt. Měl by tedy být výstižný, jasný a věcný. Žádná přehnaná NEJ bez důkazů. Nebojte se pochválit své výrobky, ale nepřehánějte.