O tomto tématu jsem už psala, ale setkávám se s tím pořád dokola. Řeč je o nesprávném používání přivlastňovacích a osobních zájmen.
K PRAVOPISU
Rady a tipy pro psaní bez pravopisných chyb
ŽEHLICÍ vs. ŽEHLÍCÍ - kde je rozdíl?
Obě varianty jsou pravopisně správně. Odlišné je však jejich použití.
Tvorba vánočních přání je oblíbenou činností pro závěr roku. I když jste ale sebelepší grafik, přání nebude vypadat dobře, když v něm budete mít hromadu pravopisných chyb. Jak správně psát "vánoční", "nový rok" nebo "advent"?
KVŮLI vs. DÍKY - kdy které použít?
Dvě předložky, jiné použití - i když se zdá, že je možné je libovolně zaměnit, není tomu tak. Obě dvě slouží k vyjádření příčiny události, ale každá z nich má ve větě jiný význam.
Váš nebo váš? Velká písmena v zájmenech
Váš nebo váš? Jak oslovovat klienty na stránkách, píšeme-li obecný text? A jak je to s dopisem či emailem?
Jak správně vytvořit VÝČET
Výčet vlastností nebo charakteristik, základních parametrů apod. je nezbytnou součástí popisů produktů. Odrážkový výčet využijete nejen na e-shopu, ale také na svých stránkách. Jak jej ale vytvořit, aby byl gramaticky správně?
BYCHOM vs. BYSME - práce s ČNK
Jakkoli zní nadpis podivně, jedná se o zjišťování frekvence určitých tvarů slovesa v Českém národním korpusu.
Ne vždy za vás může všechno napsat copywriter, proto je dobré vědět, kam si dojít pro rychlou pomoc, když nejste s pravopisem zrovna kamarádi.
Korektura: nezbytná součást každého textu
Dobře provedená korektura je obvykle také patřičně zaplacená, protože vyžaduje hodně času a určitou preciznost. Čím delší text, tím déle korektura trvá. Ve výsledku se však můžete spolehnout, že dostanete bezchybné texty, které nijak nepoškodí vaše renomé.
Emailová komunikace je dnes nedílnou součástí každého podnikání. Protože jistě často komunikujete s dodavateli i zákazníky, měli byste vědět, jak je správně oslovovat a jak strukturovat svou zprávu.