Váš nebo váš? Velká písmena v zájmenech
Váš nebo váš? Jak oslovovat klienty na stránkách, píšeme-li obecný text? A jak je to s dopisem či emailem?

Dopisy, emaily a obchodní korespondence
Velké písmeno by mělo být samozřejmostí v případě, že píšeme dopis nebo email. Formulace jako "Žádáme Vás, abyste..." by měly být samozřejmostí. Jedná se o vyjádření úcty, jak uvádějí Pravidla českého pravopisu. Vše se však odvíjí od vztahu, který k adresátovi chováme. V obchodním odpise nebo oficiální konverzaci bychom měli používat zájmenné tvary s majuskulí (velkým písmenem), v osobní to nutné není. Přesto i v osobní komunikaci můžeme vyjádřit úctu použitím majuskule u zájmena: "Posílám Ti slíbený dokument."
Pokud tedy vykáme jedné či více osobám a udržujeme formální komunikaci, používáme velké písmeno - Vy, Vám, Váš, Vaši apod.
Kdy psát malé v - vy, vás, váš
V informativních textech na vašich stránkách používejte raději malé písmeno. Velmi často se totiž jedná o texty oslovující široký záběr čtenářů - budoucích klientů. Majuskule z textu vyčnívá, příliš na sebe upozorňuje a mnoho lidí ji ani nemá rádo. Lidé obvykle preferují oslovení vy, vás.
Důležitá je jednotnost
Nikdo vám nezakazuje, abyste psali velká písmena tam, kde si to okolnosti vyžadují. Na většině webových stránkách sice najdete malé písmeno (a je to tak správně, nebo alespoň vhodnější), ale pokud si to vyžaduje specifické zaměření vašich stránek a nabízených služeb, jste-li v tomto duchu zvyklí fungovat, je to v pořádku. Důležité je, aby na všech podstránkách a ve všech textech byla dodržena jednotnost. Jakmile se rozhodnete psát malé počáteční písmeno "v", je důležité v tomto rozhodnutí setrvat a důsledně jej dodržovat. Nevytvářejte každý text s jiným typem oslovení.