"Navštivte naší stránku, včera jsme jí spustili" - Tak takhle ne!
O tomto tématu jsem už psala, ale setkávám se s tím pořád dokola. Řeč je o nesprávném používání přivlastňovacích a osobních zájmen.

"Navštivte naší stránku a dozvíte se více."
"Pamatujete si na mou kamarádku? Včera jsem vám jí představil."
"Tahle hra je super, pojďme si jí zahrát."
"Byla hrozně natěšená, a tak jsme jí tam vzali."
Tak všechno tohle je špatně. Lidé tyto formy používají úplně běžně a zřejmě si ani neuvědomují rozdíl. O psaní naši/naší a ji/jí jsem už psala. Pro běžného smrtelníka je to zřejmě zanedbatelný rozdíl, ale pro nás lingvisty je to stejné, jako když zaměníte měkké i a tvrdé y.
Říkáte si, k čemu to je? Možná k ničemu, ale jednou to tak bylo nastaveno, tak bychom to měli dodržovat. Ani nevíte, kolik hnidopichů se mezi vašimi sledujícími nachází, kteří kvůli tomu třeba nenavštíví vaši stránku. Pravopis je důležitý, ať už prezentujete nebo prodáváte cokoliv. Gramaticky a pravopisně správné texty zvyšují důvěryhodnost nejen stránek, ale i vás. Zákazníci pravděpodobněji nakoupí na eshopu, který bude dobře otextován (a hlavně správně), než na stránkách, které jsou plné chyb.
Nemusíme z toho ale dělat drama. Jedno špatně napsané ji/jí nebo naši/naší vás o zákazníky ani sledující nepřipraví. Pokud ovšem pravidelně vytváříte např. stories, které doplňujete textem, pozor na to. Tam to vídám každý den.